שתרכז מידע מכל המחלקות ותשפר את השירות ללקוחות. משך שנים ריכזו עובדים מידע בתיקיות, קבצים ובקודקודים הפרטיים. עבור חלק- זה היווה את בסיס כוחם. עבור אחרים- זה היה כלי עבודה. הבשורה על בואה של טכנולוגיה חדשה יוצרת לחץ, מתח וחרדה. איש אינו יודע איך ומתי זה יקרה, ובעיקר איך זה ישפיע עליו, על מעמדו ועל תפקידו, האם זה יחזק או יחליש אותו.
- האם האנשים בארגון מוכנים לשינוי?
- האם האנשים בארגון מודעים להשפעותיו ולהשלכותיו?
- האם האנשים בארגון מוכנים לשתף פעולה?
- האם האנשים בארגון בשלים להכיל את השינוי?
- האם האנשים בארגון יכולים במשאבים הקיימים לעמוד בדרישותיו?
- האם האנשים בארגון מצוידים במיומנויות הנחוצות להטמעת השינוי?
את התקלה הזו ורבות שכמותה, ניתן היה למנוע, אילו רק הושקעה מחשבה ובחינה מדוקדקת בצרכי החיבור של ההון האנושי להון הטכנולוגי. כי לפני הטכנולוגיה היו שם אנשים.
חזי, מהנדס חשמל בחברה בתעשייה, היה כמו אנציקלופדיה מהלכת בתחום עיסוקו. לקוחות אהבו אותו, עובדים ביקשו את עצתו ואנשי מכירות קיבלו ממנו טיפים מקצועיים שעזרו להם למכור יותר. וחזי נהנה ממעמד של מומחה מבוקש, אפילו שלא היה מנהל בחברה.
ביום שהודיעה הנהלת החברה על החלטתה לפתח מוקד מידע מקצועי שיסייע לאנשי המכירות, לעובדים וללקוחות, חזי נכנס לבונקר. בחושיו המפותחים הבין שמעמדו בסכנה, ולמרות האינטליגנציה הגבוהה לא הצליח להתגבר על הפחד מירידה במעמד, בביקוש ובסמכות, והחליט לא לשתף פעולה. ככל שחזי התבצר בהתנגדותו, כך התבצרה ההנהלה במלחמתה בו. זה היה ללא ספק מצב של lose-lose.
כשהתחלתי את התהליך בארגון שיניתי את כללי המשחק: יכולתי לאיים על חזי שיפוטר (באישור המנכ"ל) אבל פיטוריו לא היו מסייעים לארגון ליהנות מהידע שלו. מצד שני, לאפשר לחזי לשחק משחק כוחות באמצעות שימור הידע לעצמו לא היה אופציה. כמו חזי, היו עוד מנהלים ועובדים בארגון זה ובאחרים, כולל בארגון שלכם. אם לא מזהים את הבעיה מבעוד מועד, ואם לא מתאימים פתרונות הולמים לצרכים המיוחדים של האנשים הבולמים את התהליכים נחווה תקלה מורכבת תוך זמן קצר.
בתהליך מדויק אנחנו ממפים את המנהלים בארגון, מזהים את מובילי השינוי, את הנגררים, את יושבי הגדר ואת מה שביניהם. אנחנו מחברים את כולם, כל אחד בהתאם לנקודה בה הוא מצוי, לצרכים שזיהינו, לרמת הבשלות והיכולת להניע, להיות שותף או רק חלק מהתהליך.
בתהליך כל אחד הופך להיות 'מומחה' האמון על תחום תוכן מקצועי או ניהולי ייחודי לו, תחום המבוסס על יכולות, כישורים, ניסיון, קשרים, ידע, השכלה וכ"ב (להכרות עם מודל ת.כ.ש.י.ט.י.ם לוחצים כאן).
תהליך חשוב, ישנם מחקרים רבים המוכיחים את ההתנגדות לשינוי ובמיוחד בכנולוגיה. שירות חשוב לארגונים.
השבמחקתהליך חשוב, ישנם מחקרים רבים המוכיחים את ההתנגדות לשינוי ובמיוחד בכנולוגיה. שירות חשוב לארגונים.
השבמחק